Gitaarspullen

Fender Bassman head black face '66
Fender Bassman head black face '66

 

Bassman

Bassman 50 black face (1966, renovatie Groenwold, Amerikaanse import; deze is met een Amerikaanse band meegekomen en te koop aangeboden in België, eindtrafo is vervangen door een bassman-trafo van Marble, werkt met een converter 230V naar 110V, 2 eindbuizen 6L6 Tung-Sol) + Celestion 2xLead in een Marshall 1922 kast
 
Showman black face head '65
Showman black face head '65

Showman

Showman black face (aug '65, nummer OH, renovatie Groenwold; alles met originele onderdelen van grond af aan weer opgebouwd, 4 eindbuizen KT66 Groove Tubes, de verkeerde silver face grill cloth heb ik vervangen door één die bij een black face hoort)
 
Blues Junior + Celestion vintage30, 2 eindbuizen EL84 Groove Tubes (2006)

 

Gitaren

Van rechtsboven met de klok mee: Strat, Tele, Squier Strat, Big Baby, Slide, AS200
Van rechtsboven met de klok mee: Strat, Tele, Squier Strat, Big Baby, Slide, AS200
 

Elektrisch en akoestisch

Fender Strat 54 Reissue (21 feb '94) + Van Zandt Vintage Plus pickups (Rikkers)
Ibanez AS200 (april '81, nummer is D81...., D staat voor de vierde maand in 1981)
Fender Tele USA standaard (1998, nummer N8......)
Squier 70th Bullit reissue (1983, nummer SQ.....) + fender 50th pickups (van de strat 54)
D'Addario EXL115 strings

Akoestisch
Taylor E310 met een B-Band element onder de brug (actief), snaren Elixir 11 of Martin Bronze wound 11
Taylor Big Baby (short scale) met een actieve L.R.Baggs, snaren Elixir 12 of Martin Bronze wound 12

Slides

Chrome steel slide (huismerk; dikte 1mm x binnen 23mm x lengte 55mm); goed gewicht waardoor het makkelijker is om de toon te vibreren, betere sustain en het geluid pentreert goed, grip op de snaar ligt me beter dan glas
Dunlop Glass slide 215 Medium (20x29x69mm); warme toon, hij past net om mijn pink, ik had liever wat wijder gehad
Dunlop Glass slide 203 Large (22x25x69mm); warme toon, zeer licht (en breekbaar) waardoor je hem kunt gebruiken bij een lage actie van de snaren, minder toon en sustain

 

Plectrums

Jim Dunlop USA Nylon, 1 mm (slag)
Jim Dunlop Max-Grip Jazz III, 1,38 mm (solo)
Maar het meest met duim, wijs- en middelvinger; om de nagel van de wijsvinger te beschermen knip ik met een malletje 'nagels' uit Tessa Tape (tape waarmee je bv. de rug van een kaft repareert)
nagel tape
nagel tape

 

EFX plank
EFX plank
 

 

EFX

Fender Reverb Tank R65
Fulltone Full-Drive
Xotic AC
Fulltone Deja-Vibe
Xotic SP
 
Korg pedaalstemmer
TC Electronic Polytune Cliptuner (Snarp kwetsbaar)
 

 

Zang

Mackie PPM 300
Mackie speakers C300 met RCF-speakers
Dynacord AMX 12A
HK D.A.R.T. monitor
Mics: Shure Beta 58 (de 58 is makkelijk inzetbaar en regelt snel af, gasten kiezen bij voorkeur de 58, de Beta 87 zijn kwetsbaar), Sennheiser e865 (veel output, donker en warmer geluid bij ruimtes met gladde wanden), Neumann KMS105 (voorkeur, veel definitie, wel gevoelig voor de juiste instelling), EV RE410 (gevoelig voor feedback, goed inzetbaar voor uitversterken gitaar of versterker of akoestische uitvoering)